2018 április 19. csütörtök, Emma napja van


FŐOLDAL / IT SZÓTÁR / E-mail

Az E-mail jelentése Blasius Info - IT Szótár/E-mail/E-mail küldése. - html - készítés - szerkesztés - weblap - Wifi - pendrive - honlap - weboldal - banner - oldalak

Az e-mail az angol electronic mail (e-mail) kifejezésből származik, ami "elektronikus posta"-ként, "elektronikus levél"-ként vagy "villanyposta"-ként fordítható le, de használatban van a drótposta és villámposta kifejezés is vagyis számítógépes hálózatokon keresztül továbbított levél, üzenet. Az elnevezés utal az írás és továbbítás módjára, amely teljes egészében elektronikus úton megy végbe. A hagyományos levéltovábbítást úgynevezett csigaposta (angolul: snail mail) néven emlegetik internetes körökben. A mai e-mail rendszerek szinte kivétel nélkül az internetet használják közvetítőnek, és ezáltal az e-mail az internet használatának egyik legkedveltebb formája lett.
Az e-mailek a célpostafiókig az Interneten az SMTP protokoll segítségével kerülnek továbbításra, ahonnan általában a POP3 vagy IMAP protokoll segítségével lehet őket a levelezőprogramokba letölteni.
Az elektronikus levelekhez csatolt állományok is fűzhetőek, így szöveges információ mellett grafika, hang, vagy bármilyen dokumentum továbbítására is lehetőséget adnak.

Levélszemét

Az e-mail használhatóságát jelentősen csökkentik a nagy számban érkező kéretlen, rosszindulatú, ill. téves levelek. A több száz aktív "szemetelő" miatt az átlagfelhasználó napi tíz, vagy akár száz ilyen levelet is kaphat az elektronikus postaládájába. Mivel az e-mail küldés költségei igen alacsonyak, a "szemetelők" napi több száz millió e-mailt küldenek szét naponta, amely jelentősen csökkenti e kommunikációs forma hatékonyságát. Kapcsolódó fogalom a lényegtelen, sokszor örökre olvasatlan levelekre a bacn.
A levélszemét tipikus tartalmakkal rendelkezik, melyek gyakran keveredve jelennek meg:

  • Legnagyobb számú a kéretlen kereskedelmi hirdetés, a szoros értelemben vett spam.
  • Az e-mail férgek (worm) e-maileket használnak saját maguk sokszorosítására és bejuttatására sérülékeny rendszerekbe. Bár a legelső e-mail féreg, a Morris-féreg, UNIX rendszereket támadott meg, ez a probléma ma szinte csak a Microsoft Windows rendszerek velejárója.
  • Az e-mailek csatolmányában álcázott számítógépes vírusok lapulhatnak.
  • Levélszemétnek minősülnek azok a levelek, amelyek levelező listáról származnak, és tartalmukra nem számít a feliratkozott felhasználó.
  • Előfordul, hogy valaki címe hasonlít egy népszerű címre, vagy csak nagyon egyszerű, így tévedésből neki küldenek leveleket.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió egyaránt megpróbálnak e problémák ellen törvényekkel védekezni.

Mi az a SPAM?

A spam (ejtsd: szpem) kéretlen reklámlevél. Nevét egy SPAM márkanevű sonkakonzervről kapta, amelyet a múlt század elején először reklámoztak reklámlevelek útján.
Az elektronikus levelezés korában az e-mail tárhely szolgáltatók és az e-mail címeket gyűjtő robotok folyamatos versenyben állnak - hasonlóképpen mint a vírusok és a vírusirtók fejlesztői. A leggyakoribb spam Magyarországon a külföldről érkező, általában potencianövelőt, banki szolgáltatást és szerencsejátékokat ajánló mailek. Hazai viszonylatban egyelőre az internetről legyűjtött mailekre kézileg küldött ajánlatok a jellemzőek.

Hogyan védekezhetünk a SPAM ellen?

Ha egy mail címről (szerverről) túlságosan sok mail megy ki, azt a spamek szűrésére létrehozott programok beazonosítják, és a mail szerveren beállított szűrés erősség szerint vagy külön gyűjtik, vagy eleve törlik. A védekezés tehát több szinten lehetséges:

  • Forduljunk a mail szolgáltatóhoz, kérjünk spam szűrést!
  • Saját honlapunk készítőjétől követeljük meg, hogy a honlapra karakterkódolt formában helyezze fel a mail címünket!
  • Ne adjuk meg a mail címet más honlapokra, ha az ottani honlap készítő részéről nem garantált a karakterkódolás.
A továbbküldött vicces e-mailek címlistáiból is kikerülhet a mail cím. Használjunk erre a célra külön - ingyenes - mail címet.

Mi minősül SPAM-nek?

Magyarországon spam-nek minősül minden olyan e-mail vagy mobiltelefonra küldött üzenet, amelynek küldéséhez a címzett nem járult hozzá. Sőt, spamnek minősül az is, ha valaki engedélyt kér, hogy ilyet küldhessen.

Miért fontos a saját e-mailcím?

E-mail címe percek alatt lehet bárkinek. Számtalan olyan e-mail szolgáltató létezik, akik egy regisztráció után lehetővé teszik, hogy akár álnéven bárki csináljon magának egy címet. Ilyen elektronikus levélcím szolgáltató például a Freemail.hu vagy a Google szolgáltatása, a Gmail.com, amit újabban Googlemail.com néven illetnek.
A saját e-mailcím megbízhatóságot, lekövethetőséget és összességében egy megbízható vállalkozást sugall, így mindenképpen ajánlható a használata a vállalkozások számára, még akkor is, ha a honlapjuk létrejötte előtt már internet előfizetésükhöz kaptak a szolgáltatótól e-mail címet (pl. t-online vagy chello).

Mikor érdemes ingyenes e-mailcímet használni?

  1. Olyan weboldalak esetében, ahol kötelező regisztrációt kérnek. Ez legtöbbször azt vonja maga után, hogy a honlap tulajdonosa mailekkel fogja bombázni a feliratkozókat. Számos olyan külföldi oldal van már, ahol kifejezetten erre a célra úgynevezett instant e-mail címet hozhatunk létre, amely mindösszesen 3-4 óra hosszán keresztül létezik.
  2. Bizonyos szolgáltatások igénybevétele csak ilyen e-mail címmel lehetséges. Ilyenek a Google szolgáltatásai (például a honlapok látogatottsági statisztikáját nyújtó Google Analytics szolgáltatás, vagy a levelezőlisták létrehozása, a Google Groups).

Mi az email fedőnév és mire jó?

Az email fedőnevek jelentőségét egy példán keresztül lehet legegyszerűbben elmagyarázni.
Tegyük fel, hogy Önnek van egy email postafiókja info@cegnev.hu címmel, de szeretné használatba venni a cegnev@cegnev.hu címet is, ám külön fiókot nem szeretne létrehozni hozzá. Ilyenkor a fiók fedőneveként (aliasaként) hozzuk létre az új címet. Ha az alias címre küldenek emailt, az automatikusan abba a fiókba kerül, amelyhez létrehozták.
Tipikus alkalmazása a névvariációk kezelése.
Például Teszt Elek postafiókja a teszt.elek@peldadomain.hu, ilyen esetben szokás rögzíteni a következő fedőneveket.

  • tesztelek@peldadomain.hu (ha elfelejtenénk a pontot)
  • elek.teszt@peldadomain.hu (ha már formátumra gondol a küldő)
  • becenev@peldadomain.hu (ha néha elég az egyszerűbb név is)
  • termektamogatas@peldadomain.hu (ha egy általános címet szeretnénk személyhez társítani. Később e fedőnév átrakható más postafiókra)

Beállíthatom a fedőnevet a levelező programomban feladóként?

Igen, a küldéskor erre van lehetőség. Bizonyos levelezőprogramok (például Mozilla Thunderbird) képesek egy fiókhoz több fedőnevet is kezelni, így küldéskor választhatjuk ki, hogy az adott fiókból milyen feladóval menjen ki a levél.

Hogyan fedhetek fel, illetve módosíthatok aliast?

Az adminisztrációs felületen van rá lehetőség, bármely postafiókhoz felvehető ilyen, ha még nem létezik. Másik címre átrakni egyszerűen törléssel és újra felvétellel lehetséges.

Mi az e-mail címem?

Az Outlook alkalmazásban az e-mail cím olyan, mint a név vagy a lakcím: egyértelműen azonosítja a tulajdonosát az interneten. Példánkban a jani@janihelye.hu formátumú internetes e-mail címekről lesz szó.
Az e-mail címet egy internetszolgáltató (ISP) (internetszolgáltató: Internet-hozzáférést (e-mailezést, csevegést, webhasználatot) biztosító cég. A nemzetközi szolgáltatók világszerte elérhetők, míg a kisebb helyi szolgáltatók csak egy adott régióban szolgáltatnak.) adja ki. Az e-mail cím két fontos információs részből áll, amelyek felhasználásával az Önnek küldött üzenetek megérkeznek Önhöz az interneten keresztül. Az első rész a felhasználónév, vagyis a @ jel (kukac) előtti rész, amely a jani@janihelye.hu e-mail cím esetén "jani". A @ jelet követi a tartománynév vagy az állomásnév. A tartománynév az utca- vagy városnévhez hasonlítható. Ez azonosítja azt a helyet, ahová az e-mailt irányítani kell. Miután az e-mail üzenet elérte a céltartományt, a felhasználónév hasonlóan működik a házszámhoz. Ez alapján irányítja az internetszolgáltató az üzenetet az Ön postaládájába.

Az e-mail cím megkeresése az Outlook alkalmazásban Blasius Info - IT Szótár/E-mail/Az E-mail cím megkeresése az Outlook alkalmazásban. - html - weboldal - készítés - banner - honlap - szerkesztés - Wifi - weblap - pendrive - oldalak

  1. Kattintson az Eszközök menü E-mail fiókok parancsára.
  2. Jelölje be a Létező e-mail fiók megjelenítése vagy módosítása választógombot, és kattintson a Tovább gombra.
  3. Jelölje ki az internetszolgáltatónál lévő e-mail fiókot, majd kattintson a Módosítás gombra.
A Felhasználói adatok csoportban az E-mail cím mező tartalmazza az Ön e-mail címét. Ez az a cím, amelyet megadhat másoknak, hogy e-mailt küldhessenek Önnek.

Üzenetek és postafiókok

Az üzenetek, számítógépek között, az SMTP (angolul: Simple Mail Transfer Protocol) típusú kapcsolat és a Sendmailhez hasonló programok segítségével kerülnek továbbításra. A felhasználók üzeneteiket POP, illetve IMAP típusú kapcsolatok segítségével töltik le a kiszolgálókról. Nagyobb vállalati rendszereknél előfordulnak ettől eltérő típusú megoldások is, mint például a Lotus Notes vagy a Microsoft Exchange.
Az üzenetek vagy a kiszolgálón, vagy az ügyfelen (általában a felhasználói oldalt értjük ez alatt) tárolódnak. A szabványos postafiók formátumok a Maildir és az mbox. Természetesen vannak ettől eltérő postafiók formátumok, melyek közötti üzenetátvitel csak "átalakító" programok segítségével oldható meg. (Példa: A rendszer postafiókrendszere "PA", míg B rendszer postafiókrendszere "PB"; ahhoz, hogy PA és PB között közvetlenül kicserélhető lehessen a postafiókok tartalma, ezeket olyan formátumúvá kell konvertálni egy harmadik programmal, melyet mindkettő megért.)

Az e-mail tartalom kódolása

Az e-mail alapvetően csak 7-bites ASCII szöveg (128-féle betű, szám, illetve jel) átvitelére alkalmas. Vannak ugyan e-mail rendszerek, melyek 8-bites kódolást (256-féle betű, szám, illetve jel) is megengednek, azonban ez nem garantált. Ezért az e-mailt továbbfejlesztették a MIME szabvánnyal, amely segítségével lehetőség nyílik bináris adatok (képek, hangok stb.) és HTML továbbítására mellékletekként.

A levéltovábbítás megbízhatósága, visszaigazolás

Bár a levéltovábbítást végző gépek egymásnak nyugtázzák a hibátlanul átvett leveleket, a címzett Mail szervere nem küld visszaigazolást sem a levél küldőjének, sem az ő SMTP szerverének. Viszont a Levelező kliensek egy része utasítható arra, hogy kérjen a címzett levelező kliensétől nyugtát egy levél elolvasásáról, ill. a levelező kliens konfigurálható úgy, hogy az elolvasáskor automatikusan küldjön visszaigazolást, ha a levél küldője ezt kérte. (Ez a lehetőség nem kötelező, ezért nem minden levelező kliens képes erre.) Ha a levél továbbítása bárhol elakad, arról a feladónak visszajelzés megy. Tehát negatív nyugta van, ami a levél kézbesít(het)etlenségéről tudósít, bár a negatív nyugta érkezhet egy-két nap múlva is, ha az ismételt továbbítási kísérletek sem sikerültek és a levél kézbesítése végleges kudarcot szenvedett. Az automatikus nyugta ezt a bizonytalanasági időt rövidíti le.

Mi az az e-mail kliens?

Olyan program mely a levelezésünk kezelésében nyújt segítséget. A program használatával közvetlenül telefonkészülékünkről, vagy számítógépünkről intézhetjük levelezésünket, anélkül, hogy külön betöltenénk a postafiók szolgáltatójának internetes felületét, és ott bejelentkeznénk. Számos változata létezik az e-mail kliensprogramoknak: a Windows-os operációs rendszerek esetében a leggyakoribb az Outlook, s annak különböző verziói, illetve a Thunderbird. (Természetesen létezik kliens a Macintosh, és a Linux operációs rendszerekhez is.) Telefonkészülékek esetében pedig ennél is jóval több gyártói változat, vagy netről letölthető kliensprogram létezik. (A gyártók a készülék használati útmutatójában, vagy a készülék operációs rendszerének leírásában jelzik, hogy milyen módon tudják kezelni levelezésüket a vásárlók.)

Az E-mail kliensek konfigurálása

Az E-mail kliensek konfigurálása lényegében abból áll, hogy meg kell nevezni az SMTP szervert és a Mail szervert, valamint azt, hogy POP3 vagy IMAP protokollal akarunk-e kommunikálni a Mail szerverrel. A POP3 esetében a levelek a saját munkaállomásunkra kerülnek, azonban kivételesen a Mail szerveren is hagyhatók ideiglenesen, abból a célból, hogy máshonnan is elolvashassuk őket, de inkább előbb mint utóbb le kell a leveleket onnan törölni. Az IMAP esetében a levelek tárolhatók a Mail server (Postahivatal) gépen is, az IMAP szerveren az INBOX mellett még saját mail folder-eket is tarthat a felhasználó, amelyeket ugyanúgy lehet kezelni, mint a saját gépen levő mail foldereket, a saját gépen levő folderek és a szerveren levő folderek között a levelek tetszés szerint ide-oda mozgathatók.

Az E-mail címek és a mail szerverek kapcsolata

Az E-mail cím és az E-mail szerver két fogalmilag is különböző dolog. Az E-mail címek userid@domain alakúak, ahol a domain lehet egy konkrét mail szerver, pl. mailbox.kfki.hu, ludens.elte.hu, vagy lehet valami általánosabb, úgynevezett generikus megjelölés, mint pl. cern.ch, t-online.hu. A küldőnek ismernie kell a címzett E-mail címét, de nem kell ismernie a mail.szerverének a nevét. A címzettnek természetesen ismernie kell a saját mail szerverének a domain nevét is, ahova a levelei érkeznek. Azt, hogy egy levelet hova kell továbbítani, az Internet elosztott adatbázisai alapján döntik el a levelek továbbítását végző komponensek, evvel sem a küldőnek, sem a címzettnek nem kell törődnie. A mail szerverek csak azokat a leveleket fogadják el, amelyeknél mind a userid, mind a domain ismert az E-mail szerver számára, "regisztrálva van rajtuk".

A tárhely szolgáltató szerepe

A tárhely szolgáltatónak nemcsak arra kell ügyelnie, hogy tiltott tartalmakat ne engedjen fel a szerverre, de arra is, hogy nótorius szpemmelő cégek ne legyenek az ő szerverén. Ugyanis a spam felismerő programok a teljes szervert azonosítják, így előfordulhat, hogy az azonos gépen lévő másik, vétlen cég sem tud maileket küldeni, ha a szpemmelőt blokkolják.

E-mail az internet előtt

Az e-mail előbb keletkezett, mint az internet maga. Valójában a már létező e-mail rendszerek adták az internet megteremtéséhez szükséges eszközöket.
Az e-mail története 1965-ben kezdődött, amikor egy időosztásos nagyszámítógép (mainframe) több felhasználója közötti kommunikációt biztosította. Feltételezhető, hogy az első ilyen rendszerek az SDC, a Q32 és a MIT CTSS-ek voltak.
Az e-mail nagyon hamar hálózati e-maillé fejlődött, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy több gépen keresztül küldhessenek üzeneteket. Talán az AUTODIN rendszer volt az első, amely 1966-tól lehetővé tette szöveges üzenetek küldését különböző számítógépek felhasználói között az os évben, de az is lehetséges, hogy a SAGE rendszer is rendelkezett valami hasonlóval korábban.
Az ARPANET számítógépes hálózat jelentősen megnövelte az e-mail népszerűségét. Egy angol nyelvű híradás (Mail history; A levél történelme) ír, a rendszeren belüli e-mail továbbításának első próbálkozásairól, röviddel annak létrejövetele után 1969-ben.
A @ jel (kukac) használatát a felhasználó nevének, illetve számítógépe azonosítójának elválasztására, Ray Tomlinson 1972-ben vetette fel. Korai e-mail programjai, az SNDMSG és a READMAIL, nagyon fontos lépések voltak a mai e-mail forma kialakulásában.
Mivel nem minden számítógép és hálózat volt egymással közvetlen összeköttetésben, az e-mail a számítógépek között egységesített protokoll, például a UUCP segítségével került továbbításra, az e-mailnek tehát tartalmazni kellett az üzenet útját, ami nem más, mint a küldő számítógépe és fogadó számítógépe közötti útleírás. Így az e-mail átküldhető lett többféle hálózaton is, mint például az ARPANET, a BITNET és az NSFNET, valamint nagygépes (mainframe vagy host) hálózatokon, melyek az UUCP segítségével kapcsolódtak.
Az út az úgynevezett "bang path"-címek segítségével volt leírható, melyek megadták az ugrások (angolul: hop) neveit a ! jel (felkiáltójel) segítségével, egymástól elválasztva. Az egyes ugrásokat "bang sign"-nak nevezték. Egy példa a címzésre: ...!bigsite!foovax!barbox!me ez alapján az e-mail útja, a bigsite (általában egy nagy és mindenki által elérhető) helyen keresztül a foovax, majd a barbox nevű számítógépen a me felhasználó, mint végcél. 8-10 lépésből álló utak száma nem volt ritka még 1981 körül. A késő éjszakai telefonos UUCP kapcsolatok miatt nem volt ritka az sem, hogy egy-egy e-mail akár egy héttel később érkezett csak meg, de az is előfordult, hogy az üzenetek elvesztek az ugrások útvesztőjében.

Modern internetes e-mail

Manapság szinte minden e-mail közvetlenül az internethez kapcsolódó gépekre érkezik, DNS, MX record és SMTP segítségével. Nagyon kevés mail-kiszolgáló engedélyezi az útdefiniálást (routing), sem automatikusat, sem pedig kézit, az ezzel való visszaélések miatt. (Lásd: Spam.)
A modern internetes e-mail cím egy karaktersorozat a következő formában: jkovacs@cegneve.hu. Az első rész, a személy felhasználóneve, a második annak a számítógépnek a neve, amelyiken az adott személynek e-mail postafiókja van.
Az e-mail üzenetek formátumát az RFC 2822 definiálja.
Az internetes e-mail üzenetek tipikusan két fő részből állnak:

  • Fejléc (header) - az üzenet rövid tartalma, a küldő címe, a fogadó címe, egyéb információk az e-mailről;
  • Törzs (body) - maga az üzenet, általában a végén egy aláírással.
A fejlécek általában tartalmazzák az alábbi négy mezőt:
  1. Feladó (from) - a feladó e-mail címe;
  2. Címzett (to) - a fogadó e-mail címe;
  3. Tárgy (subject) - a levél rövid leírása;
  4. Dátum (date) - a helyi idő és dátum, amikor az üzenetet elküldték.
A címzett (to) mező nem feltétlenül tartalmazza a címzett e-mail címét. Az információ, amely a fejlécben megjelenik, érdemben hasonlít a postai levél címzéséhez. Az aktuális információt, hogy kinek volt címezve az e-mail, a postát kezelő számítógép (levélkiszolgáló; mail-server) eltávolítja, miután az e-mailt "behelyezi" a megfelelő postafiókba.
A fejléc ezenkívül az alábbi mezőket tartalmazhatja még:
  1. Másolat (Cc) - angolul carbon copy. A név az írógépek korszakából származik, amikor is indigóval készítették a másolatokat;
  2. Rejtett másolat (Bcc) - angolul blind carbon copy - a Bcc-ben szereplő címzettek nem látszanak, tehát ha a rejtett másolatot küldünk A-nak és B-nek, akkor A nem fogja tudni, hogy B is megkapta ugyanazt a levelet;
  3. Válaszcím (Reply-To) - általában a feladó e-mail címe található meg itt, de egyes levelezőprogramok megengedik eltérő e-mail cím megadását is;
  4. Megérkezés (Received) - a postát kezelő számítógépek (levélkiszolgálók) jegyzik be magukat ebbe a listába, ez alapján tehát visszakövethető, milyen úton jutott el az e-mail a feladótól a címzettig;
  5. Content-Type - az üzenet típusát tartalmazza, az úgynevezett MIME definíció alapján.

Az E-mail rendszer logikai szerkezete

A rendszer logikai szerkezete az alábbi ábrán látható:

Blasius Info - IT Szótár/E-mail/Az E-mail logikai szerkezete. - pendrive - html - készítés - weboldal - banner - szerkesztés - weblap - Wifi - honlap - oldalak

A felhasználó a levelező kliensekkel áll közvetlen kapcsolatban. Ezekkel végzi a levelek szerkesztését, küldését, a levelek lehívását a levelező szerverről, a levelek rendezését, stb. Az ábrán ezek "User Agent"-ként vannak jelölve. Ugyanavval a klienssel lehet lebonyolítani mind a levelek küldését, mind pedig elolvasását is.
A levelek továbbítását a levél továbbító gépek, "Message Transfer Agent" komponensek végzik, amelyek ezt az SMTP protokollal bonyolítják le. ( SMTP: Simple Mail Transfer Protocol ) Két levéltovábbító géphez van az E-mail küldőjének és olvasójának közvetlen kapcsolata. Az egyik az, amelyik átveszi tőle a levelet továbbításra, ez az ő SMTP szervere. Az SMTP szervernek a leveleket szintén az SMTP protokollal lehet elküldeni. A másik az, ahova a neki küldött levelek megérkeznek, és tárolódnak mindaddig, amíg el nem olvassa, ill. el nem kéri őket. Ez az ő Mail Server-e, aminek két komponense van, egy Message Transfer Agent és a Postahivatal, vagy Post Office. A leveleket a Mail szerver az INBOX nevű lemezterületen tárolja. Minden felhasználónak külön saját INBOX-a van. Az INBOX formátuma, belső szerkezete a szerver "magánügye", a felhasználók a levelező kliens segítségével férhetnek hozzá. A levelező kliens a postahivatallal a POP3 ( POP3: Post Office Protocol Version 3 ) vagy IMAP ( IMAP: Internet Message Access Protocol ) protokollal veszi fel a kapcsolatot.

Mi az e-mail marketing?

Egy jól elkészített honlap, piacot szerezz Önnek és növeli ügyfelei számát. Az e-mail marketing segítségével ezt a számot még tovább növelheti.
Az akciókról, újdonságokról rendszeresen értesítheti ügyfeleit, és mindenkit aki feliratkozik az Ön hírlevelére.
Mire használható még?
Termékek és szolgáltatások értékesítése, érdeklődők oktatása, kiegészítő termékek és szolgáltatások értékesítése, márkaépítés, stb.
Ha hatásos hírlevelet küld az érdeklődök számára, akkor az már fél siker!
A különböző asztali vagy webes e-mail küldő programokkal (Outlook, Thunderbird, Google Mail, stb.) nehézkes és körülményes egyszerre sok helyre elküldenie üzenetét. A legtöbb programban van egy limit, amennyi e-mailt egyszerre elküldhet.
A kiküldött hírlevelek tartalmazhatnak szöveget, képet, linket.



Router | Transmitter | Sitemap | E-mail | Office | WiFi | Főoldal | MP3 | Szolgáltatásaink | Kapcsolat | Windows | Gyakori Kérdések | Bit | Driver | Modem