2018 június 24. vasárnap, Iván napja van


Szolgáltatásaink - INTERNETES REKLÁMOK TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE

Figyelembe kell venni, hogy az Internet egyre inkább reklámhordozóvá válik.
Az internetes reklámnak több formája alakult ki. Az egyik formája, hogy a nagy forgalmú oldalakon, szalaghirdetést, reklámcsíkot - " bannereket " - helyeznek el, melyekről klikkeléssel közvetlenűl a reklámozott oldalra juthat el az érdeklődő.
A szabványos banner mely vagy statikus, vagy animált gif és flash (mozgó kép) formában jelenik meg.
banner és popup minták
Button
Lényegében kis, nagyon kis méretű bannereknek felelnek meg, amit a honlapon elhelyezkedő "kihasználatlan" helyekre rakhatunk fel (120x90 vagy 120x60 pixel méretekben).
Micro button:
88x31 pixel méretű.
roll-over banner
A kurzort a reklámcsík fölé húzva az valamilyen irányban kinyílik
Billboard banner
A lényege, hogy az oldal szöveges részében kerül elhelyezésre.
Ezen - hagyományostól eltérő - hirdetési forma előnye, hogy a felhasználókat interakcióra buzdíja, s ezt követően látványos animációval szórakoztatja az érdeklődőket, s mérete miatt rögtön a figyelem középpontjába kerül.
Olyan formát alkalmaznak, mely rövid, s a lehető legkevésbé zavarja a látogatókat, az oldal tartalmának megnézésében.
Mérete általában 330x247 Magyarországon jelenleg a banner a legtöbbet alkalmazott hirdetési forma, ez adja az internetes reklámok több, mint 90%-t, az USA-ban ez már csak 45%.
popup
A weboldal megnyitásakor egy újabb, kis méretű ablakban jelenik meg a hirdetés.
Shaped popup (formázott popup )
A formázott popup lényege, hogy az üzenet a hirdetés tárgyát képező termék, márka vagy logo formájára formázott ablakban jelenik meg. A formázott popup - amellett hogy erős márka kommunikációs képességgel bír - alapvetően átkattintásra ösztönző hirdetés, nagy figyelem felkeltő hatással rendelkezik.
popunder
A lényege, hogy az oldal megnyitásakor a háttérben nyílik meg.
Skyscraper
Nagyméretű álló bannereket nevezik ezen a néven. Általában 160x600, vagy 120x600 pixel méretűek.
Interstatial
Ez a hirdetési eszköz azonos weboldal két oldala közé kerül beszúrásra, és általában egy teljes képernyőt elfoglaló animáció.
Rich médiás bannerek
Ezek olyan bannerek, amelyeknél a bannerbe valamilyen teszt, játék, legördülés, stb. van beépítve, hogy a fokozott interaktivitásukkal minél inkább felkeltsék a látogatók érdeklődését.
Sticky ragadós
Az oldal görgetésével a reklámcsík követi a kurzor útját
Full-page Overlay, Take-over
Ez a reklámozási forma mely a böngésző teljes felületét elfoglalja, a figyelem 100%-ka irányul a reklámozandó termékre. Gyakorlatilag egy nagyméretű Flash animáció fut le, amely lehet átlátszó vagy áttetsző is, melynek segítségével jobban bele tud olvadni a befogadó oldalba.
Floating-ad (lebegő reklám)
A lebegő reklám két részből áll: egy átlagos méretű bannerből, és egy, az aktuális oldal tetszőleges részén Flash animációból. A lebegő rész általában egy előre megtervezett útvonal megtétele után eltűnik, vagy megáll a hozzá tartozó banner fölött. Sokszor ha az animáció túlmegy bizonyos időkereten akkor a lebegő részt a felhasználó, annak eltűnését megelőzően, kikapcsolhatja.
Expanding-ad (rollover)
A rolloveres hirdetés a felhasználó kattintására vagy beépített időzítésre felnyílik: aktivizálása után felülete az eredeti banner méretének két-háromszorosára bővül, amelyen sokkal hatásosabban helyezhető el a kívánt üzenet. Amennyiben a kinyílás a felhasználó kattintásától függ, a hirdetés iránt nem érdeklődő felhasználókra sem fejt ki zavaró hatást, de így a kívánt hatékonysága is elmarad.
Pointer reklám
Az egér kurzort késleltetve követő figyelemfelkeltő mikró animáció, amelyre klikkelve a látogató átjuthat a hirdető honlapjára.

Reklám és marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei
Reklám és marketing eszközök alkalmazásának lehetőségei. html - készítés - weblap - honlap - oldalak - szerkesztés - weboldal - banner

Divat lett az álblogos hirdetés
A reklámszakemberek fantáziája kimeríthetetlen, és egy-egy termék eladásáért minden legális és sokszor illegális módszert latba vetnek. A legújabb ötlet, hogy egy cég blognak álcázza legújabb kínálatát. Ez ugyan kimeríti a rejtett reklám fogalmát és mint ilyen, törvénytelen, de azért egészen nagyágyúk is próbálkoznak vele.
Például a Sony Entertainment Computer amerikai leányvállalata, amely a valódi bloggerek támadásai nyomán volt kénytelen levetni álcáját. Felkerült ugyanis az internetre egy álblog, amely a "Nem kérek mást karácsonyra, csak egy Playstationt" címet viselte, gazdája pedig egy Charlie Nick-kel megjelölt amatőr rapper volt, aki lelkes, és a menő kamaszokra jellemző stílusban áradozott e népszerű játékról. Miután azonban a bloggerek lebuktatták, a Sony kénytelen volt bocsánatot kérni ravaszkodásáért és ígéretet tett, hogy a jövőben csakis "tényszerű információkat" tesz közzé a játék legújabb verziójáról. (Origo)
2006 12. 28.
A UPC telefonembere lett a nyertes
Ezúttal is telt házzal futott a Budapest Kongresszusi Központban immár hatodik alkalommal megrendezett Reklámzabálók Éjszakája.
A Kreatív Reklámversenyen minden eddiginél szorosabb verseny alakult ki az interneten is megtekinthető filmek között, amelyekre a nézők is szavazhattak - tudósított az MTI. Az első helyezett a UPC Telefonember reklámkampánya lett. (Napig.)
2006 11. 27.
Regionális tagozat alakul a reklámszövetségnél
A Magyar Reklám Szövetség Regionális Tagozata (REGGI) tréningek, workshopok, szakmai napok rendezésével vidéken igyekszik majd népszerűsíteni önmagát és a reklámtevékenységben rejlő gazdasági lehetőségeket.
A REGGI olyan MRSZ-tagokat fog össze, melyek nem budapesti székhelyűek, de rendelkeznek a szükséges szakértelemmel és szakmai referenciával ahhoz, hogy a fővárosi ügynökségek és szolgáltatók mellett megfelelő alternatívát kínáljanak a piac - különösen a vidéki piac - számára. Ebben nyolc vidéki nagyváros - Szeged, Eger, Győr, Pécs, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc és Székesfehérvár - reklámszakemberei működnek közre. A REGGI Elnökségének tagjai vállalták, hogy városukban minden évben legalább két, egy szakmának szóló és egy közönségrendezvénnyel járulnak hozzá a kitűzött célok megvalósulásához - áll az MRSZ sajtóközleményében. (MF)
2006 04. 13.
Honlaplátogatók önkéntes panelje
Négy hónap alatt 18 ezer internetező lépett be az NRC Piackutató és a TNS iAudit rendszerébe. Így részletesebb statisztikákat lehet kapni a weboldalak látogatóiról.
Az iAudit e-meter szoftvert eddig több mint 18 000 internetező töltötte le és installálta számítógépére. A szolgáltatás a televíziós nézettségmérésekhez hasonlóan működik, és egy önkéntesekből toborzott reprezentatív panelre épül. A program folyamatosan naplózza, hogy a felhasználók milyen honlapokat látogatnak meg és milyen hirdetéseket láttak, így pontosabban meghatározható az egyes weboldalak látogatóinak összetétele életkor, nem, iskolai végzettség, régió, település mérete, jövedelem és foglalkozás szerint. Az összegyűjtött statisztikai adatok a portálok szerkesztői számára a tartalom összeállításában és a hirdetési felületeik értékesítésében, míg a hirdetők számára az online reklámkampányok hatékonyabb megszervezésében segítenek. (PP)
2006 01. 26.
Blog-marketing: az álruhás hirdetés
Az idén kezdték alkalmazni a szubjektív fogyasztói reakciókat is tartalmazó marketing eszközt, amellyel nemcsak üdítőitalok, de biztosítási termékek is reklámozhatók, írja a Napi Gazdaság.
A szakértők becslése szerint az idei év online reklámköltéseinek értéke 6 milliárd forint körüli. Novák Péter, a Kirowski Rt. üzletág-igazgatója szerint az összeg duplájáról beszélhetünk ha a blog-marketingre, a vírus-marketingre és a microsite-okra fordított összeget is ide soroljuk. A szakértő szerint a jövőben dinamikus fejlődés várható az egyszerű, nem mozgó és az interaktív hirdetések piacán is. Előbbit üzenetkommunikálásra, míg utóbbit a fogyasztói kapcsolatok interaktívabbá tételére használják.
Még nem tudni, mennyire nyeri el a netezők tetszését a vírus-marketing. Novák szerint az önműködő reklámeszköz nagy ígéret, de fontos, hogy ne derüljön fény a szándékos jellegre. A vírus-marketing olyan megoldás, ami a modern száj-reklám egyik szülöttje, ennek köszönheti népszerűségét Uhrin Benedek is.
A blog-marketing kevésbé ötletorientált, itt a fogyasztó állításába vetett bizalom játszik nagy szerepet. A blogot a fogyasztási cikkeket gyártó cégek mellett biztosítótársaságok, távközlési cégek is használták már. Először IT-cégek alkalmazták a megoldást: úgynevezett felvezető fejlesztők vették fel a kapcsolatot partnerekkel és potenciális ügyfelekkel. Így a beszélgetés során közölt információkat szubjektív módon értelmezték az ügyfelek, nem céges reklámként.
Novák szerint a blogok új és jól használható eszközei lehetnek a hirdetőknek. A tartalomszolgáltatóknak azonban kihívást jelentenek, mivel gyakran ilyen forrásokból elégítik ki a felhasználók a napi információszükségletet is, olvasható a Napi Gazdaságban.
2005 10. 27.
Életbe lépett a Reklámetikai Kódex
Életbe lépett a magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) tavaly decemberben elfogadott etikai kódexe. A Kódex szemlélete tükrözi, hogy a MAKSZ üzletileg korrekt magatartással tartós kapcsolatokat épít a reklámozókkal, és törekszik a piaci szereplőkkel való együttműködésre. Ennek érdekében a szervezet önkorlátozó lépéseket is elfogadtatott tagjaival, a Kódex megsértőivel szemben pedig szankciókat alkalmaz. A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségébe tömörült 58 ügynökség célja, hogy megőrizze a szakma presztízsét. (MFI)
2005 04. 08.
Siker-üzletággá válhat az online piackutatás
Nemrég befejeződött a legnagyobb hazai online médiakutatás, a Visitor Media Research (VMR), amelyet az NRC Piackutató és a TNS ismétel meg minden évben. A felmérésben az NRC online panelje - a 2000-ben alapított NetPanel.hu - több mint 50 ezer tagja vett részt. A panelhez csatlakozott internetezők vállalják, hogy rendszeresen részt vesznek különféle felmérésekben. Az online panelek általában egy közösségi weboldalon keresztül működnek, ahova a tagok felhasználói név és jelszó segítségével léphetnek be. Az NRC piackutatási adatai szerint az online kérdőíveket kitöltők 58 százalékát motiválja a nyereménysorsolás, amely a kutatásokhoz minden esetben kapcsolódik. Az adatok szerint minden második válaszadót motiválja, hogy elmondhatja véleményét, a NetPanel.hu tagok egynegyede pedig azt reméli, hogy részvétele javíthat az internetes szolgáltatások minőségén. Egy ilyen létszámú panelre új piackutatási szolgáltatások sorozatát lehet felépíteni. A NetPanel.hu válaszadói közösségében kellő számban megtalálható az internet-felhasználók összes csoportja, így ez a panelnagyság lehetővé teszi az internetezőkre reprezentatív online kutatások gyors elvégzését. Az MR kutatás az internetezők média használati magatartását, reklámattitűdjét és vásárlási szokásait vizsgálja, segítve ezzel a hazai médiatervezők és hirdetők munkáját. (MF)
2005 04. 04.
Hatékonyabb a láthatatlan reklám
A marketingesek általában azon igyekeznek, hogy a lehető legtöbb felületen helyezzék el cégük vagy a hirdetni kívánt termék nevét: nem kímélik a telefon kijelzőjét, a mellékhelyiségek falát vagy a televíziós showműsorok díszleteit sem. De eljött az idő, amikor egy szórakoztató tartalomba bújtatott, szinte láthatatlan hirdetés hatékonysága felülmúlja a harsány logókampányokét.
A bújtatott hirdetések zöme speciális weboldalak formájában jelennek meg, amelyek a látogatókat humoros tartalmakkal, videókkal vagy játékokkal szórakoztatják, számol be a New York Times. A Burger King például egy Engedelmes Csirke nevű teremtménnyel promotálja csirkeszendvicseit az Egyesült Államokban. A virtuális szárnyasnak parancsokat adhatunk, amelyet az teljesít, mintha élő adásban volna, de az oldalon a Burger Kingre egy apró linken kívül semmi nem utal. (MF)
2004 12. 23.
Advertorial: cikk és reklám egyben
Olvasmányos, emlékezetes és hatékonyan hirdeti a márkát. Ezt állapította meg a reklámcikkekről egy közelmúltban készített kutatás.
A reklámcikkek a hirdetések olyan sajátos megnyilvánulásai, amelynek keretei között a marketingesek a reklámhordozó magazin stílusában fogalmazhatják meg érveiket. Az üzenet célba juttatásához így a magazin adta környezet még inkább hozzájárul, és az olvasók hozzáadott értéknek tekintik a közölt plusz információkat.
A new yorki Affinity Research nemrég közzétett adatai új megvilágításba helyezik az advertorial működését. A kutatás során a válaszadók először ugyanolyan szempontok mentén értékelték a reklámcikkeket, mint a magazinok egyéb írásait, majd az advertorial hatását összevetették a hagyományos reklámokkal is. Ilyen módon lehetőség nyílt e sajátos hirdetések reklámként és szerkesztői tartalomként történő együttes felmérésére.
Az eredmények szerint a hagyományos újságcikkekhez képest csupán 13%-kal kevesebben vannak, akik elolvassák, illetve megnézik a reklámcikkeket. Ráadásul akik nem siklanak el az advertorial felett, ugyanúgy elolvassák a hirdetésnek szánt írás több mint felét, mintha hagyományos cikk volna. A legszembetűnőbb azonban, hogy az advertorial 33%-kal több olvasót késztet cselekvésre, mint a magazinok átlagos tartalma.
A reklámcikk hirdetési értékét tekintve a kutatás megállapította, hogy annak felidézési hatása mindössze 9%-kal marad el a direkt reklámokétól. Az advertorial ugyanakkor hasonlóképpen képes a márka és az üzenet összekapcsolására, és ugyanolyan mértékben ösztönzi a fogyasztót cselekvésre, mint a reklám maga. (MI)
2004.12.01.
Karácsonyi láz a reklámpiacon
A távközlési cégek hirdetnek legtöbbet az év legnagyobb ünnepe előtt. Az élelmiszerek, szépségápolási- és háztartási cikkek televíziós reklámozása ugyanakkor jelentősen visszaesett. Az FMCG-szektorban vélhetően elfogyott az e célra elkülönített keret. Ennek oka lehet, hogy drágultak az első számú médiafelület, a televízió tarifái, de közrejátszhatott az is, hogy amíg 2003-ban még nagyon erős volt a kereslet miatt a forgalom, addig idén a reáljövedelem emelkedésének elmaradása miatt megtorpant a fogyasztás. Részletek a Világgazdaság holnap megjelenő Reklám és Média oldalán. (Vg)
2004.12.16.
Nagy érdeklődés övezte a Reklámkonferenciát
Több mint száz előadó és 440 érdeklődő vett részt a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Egerben megrendezett Reklámkonferenciáján. A hagyományosnak tekinthető témák, mint a médiapiac, a kreatív tervezés és a közterület mellett a konferencia új témájaként az integrált kommunikáció lehetőségeit is elemezték a szakemberek. A rendezvény kísérőprogramjaként levetítették a 2003-as Cannes-i verseny legjobb és az idei Golden Drum verseny nyertes filmjeit. Az Egert bemutató óriásplakát versenyre 27 ügynökség 57 pályaművet nyújtott be. A jeligés pályaművek közül a 20 tagú zsűri és az egri polgárok a H-artdirectors alkotását találták a legjobbnak. A győztes alkotás 2005 elején országszerte 150 óriásplakát helyre kerül fel. Az MRSZ XII. Országos Reklámkonferencia teljes körű szervezését a Café Csoport végezte. (MF)
2004.11.28.

Vissza





Szolgáltatásaink | Magunkról | Transmitter | Internet | Office | Audio | Webáruház | Gyakori Kérdések | Online | USB | IT Szótár | Facebook Borítóképek | WiFi | PPS Világ | Driver