2018 szeptember. 22. szombat, Móric napja van


Szolgáltatásaink - INTERNETES OLDALAK NÉPSZERŰSÍTÉSE

A kifejezés maga, sokak számára akár közhelyes lehet, azonban nem lehet elsiklani fölötte, ha akár non-profit, akár üzleti jellegű internetes oldalt készítünk, és az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. Ha tényleg az a cél, hogy weblapjainkra rátaláljanak, már az első billentyű lenyomásnál érdemes tisztába lenni a lehetőségekkel, azok hatékonyságával és nem utolsó sorban annak költségeivel. Ha ezt későbbre hanyagoljuk, nagyon rá lehet fizetni, mint a weblap tulajdonos, mint a fejlesztő részéről.
Nagyon fontos, hogy elsődlegesen, látogatói oldalról közelítsük meg a dolgokat. Legalábbis alapesetben a cél, hogy a közlésre szánt információt minél könnyebben, nehézségek nélkül, kellemes környezetben megtalálhassák a weblap menürendszerén keresztül. Egyidőben arról is gondoskodni illik, hogy az elhelyezett információt tartalmazó weblap is, legalább a megcélzott rétegnek könnyen megtalálható legyen, felhívja magára a figyelmet. A feladat, legalább az első tíz keresési találatot, a mi weblapunkra irányítani.
A módszerekről eléggé változatos, egymástól eltérő, gyakran homályos vélemények keringenek, sajnos még az ágazatra épült vállalkozások körében is. Mások a helyzetet kihasználva úgynevezett SEO (search engine optimization) szoftverek megvásárlásával kínálják fel a megoldás kulcsát. A tény az, hogy ami ma még igaz, az holnap már másként is lehet. Ezt a gondolatsort, még hosszan lehetne folytatni, de mielőtt valaki bármely okból megkövezne bennünket, lássuk, milyen területen kell eligazodni?
Egy eléggé bonyolultan összetett mechanizmusról lévén szó, az elérhető eredmény szempontjából, nagyon nem mindegy, milyen sorrendben próbáljuk megközelíteni a feladatot. Sajnos túlnyomórészt abba a hibába esnek a webtervezők és a webfejlesztők is egyaránt, hogy már egy majdnem, vagy teljesen kész weblap esetén keresik a lehetőségeket, milyen módszerekkel lehet látogatót csalogatni.
A keresőoptimalizálás hatékonyságának szempontjából, ha nem fordítunk kellő figyelmet erre már a weblap céljának megfogalmazásakor, nagyon gyakran jelentheti a teljes újraszerkesztést, teljes átprogramozást. Az utólagos megvalósíthatóság igen nehéz, és költségei is, mint anyagilag, mint időveszteségben mérve, markolóval kidobott pénz az ablakon.

Fizetett látogatottságnövelő lehetőségek

Mint piaci lehetőség teremtődött meg az internetes keresési ágazatban. A forgalmasabb oldalakon elhelyezett hirdetésünkre, bannerünkre kattintva a látogatók a mi weblapunkra jutnak, így újabb látogatókat tudunk szerezni, akik a későbbiek során potenciális ügyfeleink lehetnek. Ezek viszont általában igen borsos összegekbe kerülnek, így csak a nagyobb anyagi háttérrel rendelkező vállalkozások számára jelenthet esetlegesen megtérülő befektetést.

Ingyenes látogatottságnövelő weblapkatalógusok

A célzott keresést próbálják megvalósítani. Lényegileg egy tematikailag ABC sorrendbe rendezett listáról van szó, amelybe regisztrálni kell weblapunkat, és ha megfelel a kiválasztott kategóriába, akkor egy kb. 150 - 300 karakter erejéig, jellemezhetjük (ennél több információt nem tud nyújtani weblapunkról az érdeklődő látogató számára). A feltételek nem szigorúak, gyakorlatilag egy valahogyan már működő weblappal be lehet kerülni, akár több kategóriába is. Megjegyeznénk, hogy ilyen, listaszerű katalógusok lehetnek fizetősek is. Átlagosan 5%-os találatot eredményezhetnek.
Helytelen elgondolás, hogy ha már néhány találatot eredményez egy ilyen regisztráció, akkor nincs más dolgunk, mint bejegyezni weblapunkat a létező katalógusokba és mi lehetünk a császár. Egy - egy ilyen műveletnek lehet, hogy nem lesz semmi eredményes haszna, vagy több hátulütője is lehet. A katalógusok nem, vagy csak igen ritkán biztosítanak feltételek szerinti keresést. A weblapunkra mutató linkeken keresztül viszont újabb látogatók érkezhetnek, akik aztán akár ügyfeleinkké is válhatnak.
Magyar viszonylatban hosszabb ideje, többé - kevésbé jól működő népszerű katalógusnak számít a Startlap.

Ingyenes webstatisztikák, toplisták

INTERNETES OLDALAK NÉPSZERŰSÍTÉSE. html - készítés - weblap - honlap - oldalak - szerkesztés - weboldal - banner Potenciális ügyfélszerzés szempontjából is lényeges lehet a jelentősége, de leginkább a weblaptulajdonosok, fejlesztők számára nyújthat sok hasznos információt. Megtudhatjuk például, mely oldalainkat, milyen arányban, honnan látogatják. Az adatokból következtethetünk a további változtatásokra, a sikeresség növelése érdekében. Azonban tudni kell, hogy nem lehet 100%-osan megbízni az ilyen statisztikai adatokban.
Az ilyen külső statisztikai szolgáltatásokat érdemes jól megválasztani. A szolgáltatások számának halmozását ajánlatos kerülni, mivel negatív következményekkel járhat, ugyanis ahány szolgáltatást üzemeltetünk, annyi adatbázis-kapcsolat létrehozására van szükség és a kapcsolatok számának függvényében, megnövekedhet az egyes weblapok betöltési ideje. A szolgáltatásokért cserébe, oldalainkon általában képi hivatkozásokat kell elhelyezni, amelyek - ha nem kellő odafigyeléssel, profi módon oldunk meg - zavarossá tehetik oldalaink vizuális szerkezetét. Általában ingyenesek, viszont pénzért cserébe kicsit több adatot szolgáltatnak. Az ilyen webstatisztikák adatainak pontossága, tehát egyik esetben sem teljesen megbízható!
Legjobban akkor járunk, ha saját weblapunkon elhelyezett, igényeinknek megfelelő, testre szabott statisztikát használunk. Ezek természetesen pénzbe kerülnek, viszont maximálisan megbízhatóak, és teljes mértékben kielégítik igényeinket weboldalunk látogatottságával kapcsolatosan.
Fontosak még a toplisták is, bár igazából érdemi következtetésre nem nyújtanak adatokat. Ennek ellenére azért számítanak mégis fontosnak mivel a bennük bejegyzett, esetleges konkurens weblapok látogatottságáról is tájékoztatnak, és az innen érkező látogatok, is további esetleges ügyfeleink lehetnek.

Felugró hirdetések, bannerek, bannercserélők

Az interneten fellelhető egyik legnépszerűbb reklámfogásnak minősíthető, némelyik fajtája azonban könnyen a látogatók rémálmává válhat, ezért kellő áttekintéssel és megfontolással kell lennünk az ilyen lehetőségek tekintetében.
A weblapunkra a nem eléggé esztétikus módon, rossz, téves elgondolás alapján beépített, kölcsönös cserén alapuló bannerek rombolják az oldal egységét, és ha túl nagy az egyes bannerek mérete, akkor még a weblapunk betöltési idejét is jelentősen növelhetik.
Weblapunkat azonban szöveges tartalom hiányában a szabadszavas keresők nem nagyon fogják figyelembe venni.

Szabadszavas keresők, pl.: Google

INTERNETES OLDALAK NÉPSZERŰSÍTÉSE. html - készítés - weblap - honlap - oldalak - szerkesztés - weboldal - banner Egy jól optimalizált weblap forgalmának 70 - 80%-át a keresőoldalak eredményezik, melyből jelenleg a Google kereső kb. 80 - 90%-kal részesedik, persze vannak, akik ezt is vitatják. Az igazság, hogy a leggyorsabban és leghatásosabban találati eredményt a Google segítségével érhetünk el.
Ezért számít talán a legfontosabb dolognak az, hogy valamilyen SEO tanácsadó vállalkozással elkészítessük weblapunk kereső optimalizálását. Hiába van akármilyen szép weblapunk, ha nem nézi senki sem, akkor nagyjából csak annyit érünk majd el vele, mintha írtunk volna egy könyvet, amit aztán becsempésztünk volna a könyvtárba... Egy kész weblapot bár utólagosan, is lehet keresőképesre optimalizálni, de szinte csak a teljes weblap újra szerkesztésével. Célszerű ezért weblapunk elkészítésével egyidőben annak kereső optimalizálását is elvégeztetnünk.

Egyéb szabadszavas keresők

Természetesen igaz, ha minél több kereső megtalálja weblapunkat, annál jobban növelhetjük annak forgalmát, pl.: MSN Search (újabban: Live Search), Yahoo Search. Egyes keresők nagyon lusták tudnak lenni, a weblap megfelelősége esetén is, ezért nagyon fontos weblapunk jól átgondolt felépítése és keresőoptimalizálása.
A különböző keresőoldalak önmaguktól is megtalálják weblapunkat, feltéve, hogy az megfelel a fent említett feltételeknek, azaz jó felépítésűek és keresőoptimalizáltak.
Léteznek továbbá olyan keresők is, amelyek a Google, MSN Search, Yahoo Search eredményeiből mazsolázgatnak, ezért is nagyon fontos, hogy ezekben a kereső oldalakban jó helyezést érjen el weblapunk.

Egyéb látogatottságnövelő lehetőségek

Esélyeinket növelhetjük, ha már bejáratott oldalakról hivatkozások mutatnak saját oldalainkra, de soha ne csapjuk be lehetséges látogatóinkat hamis ígéretekkel!
Feladhatunk hirdetéseket elektronikus, vagy nyomtatott sajtóban, szórólapokon, de a legelső (elektronikus sajtó) lehetőség kivételével az eredményesség a költségekhez képest elhanyagolható.
Bármilyen fondorlatos manipulatióív ténykedés ellenére, eredményességre akkor számíthatunk, ha weblapunkat a lehetséges látogatók érdekeit, lehetőségeit figyelemmel tartva készítjük, vagy készítettjük el. Pl.: ha a weblapunk használatára vonatkozóan, magyarázatra szorulunk, olyan lehet, mintha földönkívüli nyelven próbálnánk közölni mondanivalónkat! Weblapunk legyen inkább szerényebb, mint használhatatlan.

Vissza





Gyakori Kérdések | Sitemap | Driver | Facebook Borítóképek | Referenciák | XP | PPS Világ | Magunkról | Microsoft (MS) | Audio | Szolgáltatásaink | E-mail | Internet | WiFi | Office